skev bild av samhället

Jag har gått runt här nu i två dagar och verkligen funderat på en sak. Jag berättade innan om festen, ambulans och polis och allt vad det nu var. Står det någonting i tidningen? Nej! Jag undrar verlkigen varför det inte har ens yttrats en ynka liten notis om detta. Såhär är det nämligen: hade detta utspelat sig i exempelvis kronogården (invandrartätt område) så hade det säkert varit en hel sida om det, kanske ett helt uppslag. Det hade blivit mycket skriverier, men bara för att det råkar hända en liten bit utanför stan på vad man skulle kunna kalla landet där alla svennsons bor då skrivs det inte någonting om det. Eller är det kanske till och med så att snuten skäms för att deras bil blev trashad mindre än tio meter bort från dem utan att de märkte något?

Frågan som jag i vilket fall ställer mig är vem det är som valt att inte ge ut informationen till allmänheten? De två vi har att välja på är farbror blå eller chefredaktören på vår lokal tidning TTELA. Jag bara undrar, för jag vill verkligen veta varför det inte har uppmärksammats.
 
Sånt här driver mig till vansinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0