sex&prostitution- betner vs Zaida(MP)

Suttit och kollat på Magnus Betner på Youtube nu en stund och sett dom vanliga standup grejerna men helt plötsligt kom jag över den här. En debatt mellan Magnus Betner och Zaida Catalan från Miljöpartiet. Måste säga att de här va otroligt intressant och jag hoppas på mer sånt här! Mer sexsnack i riksdagen! Jag har iallafall fått intrycket av att det bara är MP som snackar om de, och de verkar inte direkt vara mycket de heller.

Jag kan heller inte sätta mig in och säga vart jag står någonstans i själva frågan om man ska legalisera prostidution. Det pratas om Tyskland och deras sätt att hantera problemet men jag tror inte att de fungerar med bordeller heller. MEN man har rätt att bestämma vad man får göra med sin egen kropp, vill man så vill man. Och det är som Magnus säger vi har egentligen alla lagar som stoppar allt våld som finns i prostitution, alltså misshandel och så vidare.

En sak som jag blev lite fundersam över var när Zaida tar upp porrindustrin och pratar om den som våldsam med mera. Jag skulle nog kanske kunnat tänka så också om jag inte hade kollat på Fråga Olles dokumentär om porrfilmsindustrin i Sverige! (förresten så borde de inte vara olles, han är ju knappt med?) Se den iallafall, finns någonstans på kanal 5 hemsida. Orkar inte leta länk :P



Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Haha tack!

Allt bra idag?

2009-10-08 @ 10:31:23
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: Great! Det är strålande här, händer idag då?

2009-10-08 @ 10:49:20
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Postat av: Blondiie was here=)

Hej hej: rätt ordning på johan falk är:

Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser

Johan Falk Vapenbröder

Johan Falk National target

Johan Falk Leo gaut...



Lycka till å lad... jag menar hitta dom i videobutiken =P

kram kram

2009-10-08 @ 12:56:19
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Tankar..

Åh! Såg en sådan hund här om dagen..de är väl rätt ovanliga?

Visste inte att de var rätt självständiga.

När får du din då?

2009-10-08 @ 16:52:12
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0