Välbemött?

& för att Melinda ska bli glad så fikade jag med henne igår också ;)

Men, kom precis hem från röntgen. Det gick bra förutom att personalen på röntgen va så J*VLA otrevliga! Jag va där med mamma, inte för att jag var rädd och behövde hennes stöd på något sånt sätt. Det är mest så att jag inte hittar och aldrig varit på något sjukhus för någon undersökning tidigare så jag visste inte hur någonting fungerade. När jag då ska in i röntgenrummet så frågar mamma om hon ska med och jag svarar "Ja de kan du väl göra" då säger den sjuksköterskan väldigt ohyffsat "Men du behöver väl inte följa med?".

Nej det kanske mamma inte behövde just i detta fall. Men vad vet dom om mig? Där ska jag ta av mig alla kläder och blotta mig inför två människor jag aldrig tidigare träffat. Tänk om jag varit jätte obekväm med den här situationen och behövt mammas stöd? Tänk om det till och med var så att jag varit utsatt för någonform av sexuelltövergrepp? Varför ska man behöva vara så otroligt jävla otrevlig? hade hon uttryckt sig på ett annorlunda sätt och kanske haft ett leende på läpparna istället för en stor suck och inte ett "Jag-vill-hem-och-dö-jag-hatar-mitt-jobb" uttryck i hela ansiktet. DÅ, då hade jag kunnat le tillbaka och sagt, "tack så mycket och ha en bra dag!" och dessutom kommit ihåg mitt besök på Näls sjukhus i Trollhättan som en helt okej trevlig upplevelse. Nu känner jag mest bara för att ge dom en käftsmäll eller ett nackskott i ansiktet (försök få de att gå ihop ska du se).

"Jag vet vart du bor"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0