Mad world

Tänk att en tredje del av alla sexbrott begås av personer under 18 år. Alla i trollhättan har ju följt fallet om den 8åriga flickan som blev överfallen, polisen yrkar på mordförsök. Nu har dom häktat en 18-årig kille från trollhättan. Det går inte riktigt att förstå hur allting kan vara så.. verkligt? Man kan inte förstå sånt här utan att var med om det, och eftersom jag nu inte har varit med om det (känner alltså inte den häktade, 8åringens familj eller något) så kan jag inte yttrycka mig om det på samma sätt.

Men varför kan inte vi människor förstå saker utan att vara med om det eller se det på nära håll. Eller rättare sagt varför kan inte alla människor visa samma sympati som vissa. Jag kan verkligen inte känna den sympatin för andra människor om det inte är i närheten av "min värld". Sick. Här har ni artikeln från TTELA om det hela!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0