tomtar har dragkamp i mina ben

Jag har tomtar i mina ben. Dom har dragkamp med små sytrådar. Precis så känns det i mina ben, det drar och är jätte obehagligt. Det har jag alltid haft. Så såg jag på Tv en dag för ett tag sedan om en sjukdom "RLS - Rest Less Leg". Haha och då fick jag äntligen bekräftat att det var något som inte var som det skulle, äriligt så trodde jag att dom flesta hade så. Så efter ett tag gick jag till en läkare och berättade då sa dom "Kom tillbaka om det blir värre".

Ganska skrattretande eftersom rls kan ge sömnproblem, depressioner och kan till och med tydligen gå så långt att man inte kan tilexempel gå på bio. För att när det här kommer så måste man röra på benen! Jag kommer ihåg när vi var på Bio i Göteborg en gång. Jag började gråta för att det var så jobbigt. Jag kunde inte sitta och skaka på benen eftersom det störde alla andra. Haha det är rätt sjukt det går inte att sitta still.

Men iallafall det jag skulle komma fram till egentligen var att jag är arg på vårdcentralen och sjuksystemet som inte ger hjälpen förräns man är sjuk "på riktigt" i stället för att förebygga.

Men jag tänkte ringa & beställa tid iallafall.
Inte chill längre.


Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0