random

Vädret har äntligen kommit fram och det känns helt jävla underbart!
jag mår helt enkelt så sjukt mycket bättre av att få solljus på mig.
Egentligen var jag nog inte menad för detta klimatet i Sverige, jag trivs bättre i lite varmare klimat
- men inte för varmt förstås!

Nog prat om vädret. Jag har äntligen kommit på hur jag ska rädda mitt betyg i samhällskunskap B.
Vi håller på med genus (vilket vi i och för sig alltid har pratat om) och sånt just nu och jag är helt enkelt
tvungen att skriva någonting annars blir de IG i kursen. Så jag tänkte efter lite och kom att tänka på mig själv.
på något sätt är jag inte en "tjej-tjej" som jag vill kalla det, mina föräldrar har till och med sagt till mig
att jag borde ha blivit en kille. På samma gång så är jag ju inte en kille i psyket. Detta är väldigt intressant
iallafall och jag slänger nog in något ur uppsatsen här på bloggen när den är färdig!

I övrigt börjar ångesten över skolan lite smått försvinna nu när jag "kommit över" sammhällen.
Nu är det egentligen bara mediekunskap kvar, SUG! Säger jag bara. Jag har en restuppgift kvar.
I tvåan, alltså ett jävla år sen fick vi en uppgift i ämnet och enbart för den så riskerar jag att få IG.
men i samhällskunskap räcker det med att jag lämnar in en uppgift för att få G xD
lärare är lite konstiga må jag säga.

hade en nice dag med jessika igår också, slutade tidigt, tog en promenad hem till mig,
satte oss med projektarbetet, lagade lite mat och tjötade!



Bild från när vi chillade @ mi casa istället för att dra på sittning :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0