Hemmafrudag = hemmafruinlägg

Idag ska jag vara en riktig hemmafru. Det vill säga jag ska ta hand om huset, städa och tvätta och allt sånt tråkigt. Sen ska jag gå till affären och köpa ingredienser för jag ska BAKA! Min lilla söta rara mamma fyller ju år idag och då får man kaka! Det blir morotskaka och lite cupcakes, kunde ju inte låta bli att göra ngt extra roligt. Plus att då kan jag smaska i mig lite sokersött som ska va dekoration ;) Har hittat lite bra recept som kanske kommer upp om en stund. Brukar ju vara bra på att göra dom till mina egna så..

Igår lagade jag jätte god .. gratäng? Hittade på lite. Nu fick jag köra på qurnbitar eftersom det inte fanns någon färs men jag tror det passar bättre med det.

Stek färsen och strö över vanlig tacokrydda
Häll i vatten allt eftersom det torkar för mycket
Häll i Tacosås (hot använder jag)
Jag använder alltid rödlök så självklart ska de ner här med
lite paprika och hela konserverade champinjoner (eller något annat grönt)
Sen kan man ju krydda de hela lite som man vill och hälla i mer eller mindre vatten om man t.e.x. vill ha mer sås!

Koka pasta, lägg i en ungsäkerform i ett fint lager. Mycket pasta :D
Lägg sedan tacofärssåsen över och avsluta med ett lager ost!
In i ugnen tills osten smällt lite fint, allt annat är ju redan färdigt!
(Sedan kan man slänga på lite jalapenos eller något liknande över osten)


Går jätte snabbt att göra och är jätte gott! :D
Kommer nog lite fler uppdateringar om mina hittepårecept

Kommentarer
Postat av: Melinda

Wohalla min mamma fylla samma dag som din mamma,.. vara din mamma min mamma ? eller min mamma din mamma ? :O tjyyyyyv

2009-10-07 @ 20:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0