reseledare & Spindlar

Efter allt Playa del Sol tittande så har jag fått för mig att jag vill bli reseledare. Eller någonting. Så jag har googlat utbildningar en stor del av kvällen - självklart finns dom bara i stockholmsområdet typ. Jag vill verkligen inte flytta uppåt, neråt i sånnafall! Men det vore nog ganska kul ändå att vara de, eller kanske guide i något land. Så som våra guider va i Afrika (fast hade ju varit gött med lite mer fritid än vad dom hade som fick stå ut med familjen Höglind nästan 24/7 i 1 månad). I typ.. Grekland! De hade varit något!

Nu har jag passat på att möblera om lite också och som vanligt dyker dom vanliga problemen upp. Det finns helt enkelt för mycket olika saker i ett och samma rum. Jag har ett sovrum, vardagsrum, arbetsrum och kök i samma rum känns det som. Puuh skulle nog aldrig palla bo i en 1a? Inget skulle få plats xD

Upptäckte iallafall att det bor en heldel spindlar i mitt rum nu för tiden. Trevligt med lite sällskap. Men förut hittade jag en död spindel och självfallet börjar jag fundera mina dumma funderingar.. men hur länge lever en spindel egentligen. Dom kan ju inte ha det allt för dåligt här menar jag, så mycket mat och grejer som jag lämnar så kan det inte vara det :O hmm.. okej slutsats: Sofia sluta svammla!

Well gar precis varit uppe och skrivit en kärleksfull lapp till resterande familjemedlemmar och frågat om någon kan väcka mig vid en "respektabel tid". Eftersom min mobil bor hos Daniel förnärvarande, tydligen passade det bättre där än här idag. Men vi får väl se om någon av dom är så snäll som jag hoppas på. Det märker vi imorgon då.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0